Min son Rasmus

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

hmmmm....

Av Mamma till Rasmus - 6 september 2010 23:27

Ja, nu sitter jag här och funderar och funderar så att det knakar och luktar bränt på flera mils avstånd.. Kommer jag att kunna sova i natt eller blir det ännu en natt som klarvaken? Det är nattens stora fråga.. Och om jag förblir vaken, vart ska jag vara någonstans då... Vid datorn? (och spela World of Tanks) ...Vid televisionapparaten? (och glo på en dokumentär om klåfingriga apor) ...I sängen? (brevid en karl som drar timmerstockar stora och tjocka som 500-åriga ekar) ...Vid matsalsbordet? (och pussla ett 1500-bitarspussel där 4 viktiga bitar fattas) ...Ja valen är många! Och ack svårare att välja mellan.. Det är som inför det kommande riksdagsvalet.. Vilka ska man rösta på där då?? Det finns otaliga partier, alla med både bra och dåliga sidor.. Och det ger känslan av att välja mellan pest och kolera..! Vad väljer man där?? Hmmm..... tänk tänk tänk.... prata några ord med mamma.. tänk tänk tänk... sucka några gånger i hopp om att det ska väcka någon stackars hjärncell...! Allt det här tänkandet gör mig bara förvirrad och irriterad.. JAG VET att jag lider av beslutångest. Det spelar liksom ingen roll vad det gäller.. Jag har ALDRIG vetat vad jag ska välja, när jag blir tillfrågad.. "Vilken glass ska du ha?" -ööööhh...???? "Vilka kläder ska du ha ikväll?" -eeehhhmm...? "Vad ska du bli när du blir stor? -hööhm....?  Det spelar liksom inte någon roll vad det är för val.. JAG KAN ALDRIG BESTÄMMA MIG OCH VARA NÖJD!! Men sånt är väl livet.. Valmöjligheterna är måååånga, men svaren desto färre... Lika bra att inse att det inte är någon idé att fundera så mycket på allting.. Kanske ska man vara impulsiv? Hellre ångra något som man har gjort, än att ångra att man aldrig gjorde det!! Ja, det kan väcka många frågor och skapa många diskussioner.. För alla har ju olika åsikter om allting.. Som i det här fallet... Klockan är som sagt 23:41 och i de flesta förstånd, så sover man ju vid den här tiden. Ingen som är "normal" är ju vaken om nätterna.. Så att kläcka ur sig att man ska vara vaken en hel natt kan ju sätta griller i huvudet på ett antal människor, vars tankar börjar spekulera i om jag är riktigt frisk?! Ska man skratta eller gråta åt det? Vilka reaktioner är normala, och onormala?? Vilka rutiner är de som man ska följa, och vilka BÖR man följa, för att passa in och inte på något vis sticka ut...???? Ja... den frågan har inget svar anser jag.. Inget svar, som ALLA kan vara överrens om.. Därför får jag väl istället tillbringa hela natten med att grubbla över vad jag ska göra samtidigt som jag funderar... ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamma till Rasmus - 25 oktober 2010 03:24

sen har vi blivit föräldrar?! Det känns jätte konstigt att veta om det såhär i förväg. Normalt sätt så vet man ju väldigt sällan sånt så exakt. Men det ska bli spännande samtidigt som det är väldigt nervöst! Har inte kunnat sova på flera nätter, så j...

Av Mamma till Rasmus - 29 september 2010 03:52

Ligger här på soffan, sju tända ljus och tänker på bebisen i magen.. Nu är det inte lång tid kvar tills vi äntligen ska få träffa honom och få ha honom liggandes mot mitt bröst. Jag kan inte förstå att jag snart har burit ett barn i min kropp i 9 mån...

Av Mamma till Rasmus - 26 september 2010 15:49

   Första dagen for din senaste mens var 23-Jan-2010  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 31-Oct-2010 (Skorpionens tecken)  Du är gravid i vecka 35+0 (läs mer).  Bebisen väger c:a 2622 gram. *  Bebisen är c:a 47.4 cm från hjässa till fot. ...

Av Mamma till Rasmus - 21 september 2010 16:15


  

Av Mamma till Rasmus - 20 september 2010 19:40

   Första dagen for din senaste mens var 23-Jan-2010  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 31-Oct-2010 (Skorpionens tecken)  Du är gravid i vecka 34+1 (läs mer).  Bebisen väger c:a 2451 gram. *  Bebisen är c:a 46.5 cm från hjässa till fot. ...

Ovido - Quiz & Flashcards